tirsdag 1. mars 2011

Treningsvideoer og skadet hund

Jeg har filmet en del trening i det siste. Både lydighet og trix filmer :)

I den første filmen trener vi lydighet. Vi havner veldig ofte uten for bildet, men noe trening får dere med dere ihvertfall =P



I den andre filmen trener vi også lydighet. Her har jeg målt opp banen, noe Blondie syns er veldig spennende å se på!



Så har vi trent litt på å stå på hender. Høyden på bøkene er økt mye siden denne treningsøkten og hun er begynt å løfte beina helt på egenhånd før hun kommer bort til bøkene, så jeg tror vi kan klare trikset snart =D 


I den siste filmen trener vi burlek. Jeg har hørt at det kan hjelpe hunder som har ressursforsvar når de er i buret, så vi måtte jo prøve dette. I tillegg til at hun stresser veldig mye når vi kjører bil, så tenkte jeg, om jeg lærer henne å slappe av i buret inne og alle andre steder ved hjelp av burleker, kanskje det kan hjelpe på bilkjøringen også? Det er verdt et forsøk ihvertfall :) Det er uansett kjekt å lære inn triks hva enn det er, og det kan jo være nyttig med bur trikset til en annen anledning? 

(PS: Vi bruker agurk som godbit her! Allsidig hund, kan man si!)


Nå for tiden blir det lite eller ingen trening da. Blondie har nemlig knekt et bein i foten sin =O I går var jeg på tur med en venninne, ponnien hennes, ponnien jeg passer og Blondie. Helt på slutten av turen hadde Blondie fått ferten av noe veldig smakelig som gjorde at hun måtte gå foran hesten til venninnen min. Hun trodde sikkert at hun kom til å klare å rekke dette før hesten tråkket frem, men det gjorde hun altså ikke, og venninnen min rakk ikke å flytte henne. Det hele endte med at hesten tråkket på foten hennes, hun fikk noen små sår og knakk et bein i foten. Nå ligger hun bedøvet i sengen etter røntgen med et stykk bandasjert fot. Så da er alle planer fremover avlyst. Men om dere kommer på noen kule triks en hund med brukket fot kan trene når hun er blitt bedre, så kom med dem! Det vil vi begge gjerne høre :)  Å gå bærbar tur og kose oss inne til vintern er forbi er ikke alltid like kult =P

Lille Pondusen med hjertebandasje på :)

3 kommentarer:

  1. omg så søt ungen vår er med bandasje! <3

    SvarSlett
  2. Artige filmer! Ble litt inspirert her jeg naa!

    Og saa synd med foten! Haaper det gror fint og fort!!

    SvarSlett
  3. Det er kjempe kjekt å filme når en trener :) Man kan lære mye av det også. Kjør på!

    SvarSlett